tisdag 8 december 2009

Musiksnurr - med niklas

Love sees no colour - i en röd survolvo
Jag vill tacka Lotta för sitt gästbloggeri. Precis som mina syskon är jag svag för eurodance och dansmusiken som producerades i början/mitten av 90-talet. Hade nog inte riktigt trott att Lotta hade Mr Vain som favorit, men där ser man.

Jag kommer mycket snart återkomma i detta ämne men nöjer mig nu med att lyfta fram en låt som aldrig blev en hit på listorna, åtminstone inte remix-versionen. U96 - Love sees no colour -remix. Originalet var helt ok men när jag för första gången (under en raggarrunda på stan i Jannes bil) fick höra remixen blev jag såld direkt.

En lördag morgon i januari, 1994. Jag, Mattias och Johan är på väg till Luleå. Vi åker i Johans röda "survolvo". (Den var inte så sur egentligen, men min far kallade den alltid för det). Johan hade mycket bra tryck i bilstereon och var också han ett stort fan av techno-låtar av alla de slag. Dagarna innan resan hade han spelat in låten av mig och det fick man minsann höra. I bilen spelades låten på högsta volym om och om igen och vi passerade nog Gällivare-korsningen innan andra toner fick ljuda genom högtalarna.

Själv satt jag alltid i baksätet så mina öron fick ta de värsta smällarna. Men tack vare att mina öron gillade det de hörde så bestämde de sig för att hänga kvar. /niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar