torsdag 7 januari 2010

Filmsnurr - med patrik

Omröstningen kring 00-talets bästa sci-fi film är avslutad. Vinnare blev föga överraskande (i mitt tycke) The Matrix Reloaded, från 2003. Denna film fick 60 % av rösterna!

Apropå Sci fi så har jag ännu inte sett Avatar. Den ligger redean topp-30 på IMDBs lista över de bästa filmerna genom tiderna och det sunda förnuftet säger att jag bör besöka filmstaden snarast. Min svägerska påtalade att jag lika gärna kunde se disneys "Pocahontas" istället för "Avatar". Ett val som känns tveksamt men å andra sidan har jag inte sett den filmen heller. Jag minns när jag var i USA 1995 och Pocahontas prydde varenda Mc Donalds-produkt.

Men min svägerskas uttalande om likheten mellan filmerna då? Jag fann detta dokument. Gör er bedömning själva och bestäm sedan vilken film ni vill se, Avatar eller Pocahontas. patrik

1 kommentar:

  1. Hahaha, är jag bra eller är jag bra! Hade ingen aning om detta. :)
    /Svägerskan

    SvaraRadera