söndag 4 april 2010

Gästbloggare - Sofie

Rollo simdyna


Om det är nån sak som ger mig ångest från barndomen, så är det Rollo simdyna hårdplast Det påminner mig dessutom om när jag skulle lära mig simma. Pappa och mamma hade bestämt att jag skulle gå i simskola utomhus under en sommar, det kan ha vari 1984 vid Strandbadet i Mariefred. Utomhus. Inte klokt. Det var så kallt och regnigt den sommaren och huttrande var man tvungen att ikläda sig baddräkt och ge sig ner i ett iskallt vatten. Förutom vi i simskolan så var det hel folktomt på stranden. Sen var man tvungen att ha på sig den här obekväma och skavande saken för att överleva Visst gjorde man alltid illa sig på den för den var så hård och man kunde inte leka nå bra i den heller. Man fick en smäll i huvudet eller så av nån kamrat med sin dyna . Kan bra i den heller. Man fick en smäll i huvudet eller så av nån kamrat med sin dyna . Kan fortfarande känna hur den trycker över revbenen. Ergonomisk? I don’t think so. Inte undra på att man blev en badkruka efter den sommaren

Gästbloggare Sofie

3 kommentarer:

  1. Grymt oskön var den!!
    /U

    SvaraRadera
  2. Ok inlägget ser lite muppgigt ut med konstiga fel, men det blev vid upplägget tydligen.
    //Sofie

    SvaraRadera
  3. Haha visst har man många minnen av de där. De är en del av ens uppväxt... :-)

    SvaraRadera