torsdag 4 mars 2010

TV-snurr - med niklas

Livet runt 30
OS är över. Ett mycket trevligt OS har nått sitt slut. Jag har haft många trevliga timmar framför TV:n och eftersom jag är en sportfåne och en nattuggla så passade dessa olympiska nattimmar mig alldeles förträffligt.

Men tyvärr är det inte alltid OS på TV och samtidigt som jag lägger detta OS i garderoben så kan jag passa på att ta fram ett lik ur densamma. Liket jag tänker på är en TV-serie som sändes på TV3 i slutet av 80-talet och framför allt i början av 90-talet. Eftersom serien knappast riktade sig till en kille i min åldersgrupp så har serien blivit ett lik i min garderob.

Livet runt 30 (Thirtysomething) var en amerikansk serie som handlade om några par som alla var i trettioårsåldern. Som ung fjunig kille kände jag att det inte var politiskt korrekt att jag följde serien och det var definitivt inget jag skyltade med. Men så var det. Jag följde den och jag tyckte den var riktigt bra.

Nu när jag själv har kommt upp i "livet runt 30" så känner jag mig inte lika vuxen som jag tyckte att karaktärerna i serien var... Men några vuxenpoäng har jag ändå lyckats samla på mig.

Om ni aldrig sett serien eller vill se den igen så har den precis börjat sändas igen. Nu på Kanal 9.

För att förstärka mitt garderobslik kan jag erkänna att jag tyckte mycket om introt till serien. Jag gör det fortfarande.




niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar