torsdag 11 mars 2010

Musiksnurr - med patrik

KENT
Igår såg jag Kent för första gången i mitt liv. Magiskt, underbart och faktiskt ännu starkare än jag hoppats på. Jag har varit "Kentlyssnare" sen ca 2003, i samband med plattan "Vapen och ammunition". Innan dess var jag lika kall som en isglass som frusit fast i en snödriva i Antarktis. Jag har också lyckats med bedriften att hänga i studentbaren på en tillställning då Kent spelade på universitetet (Kårallen här i Linköping). Jag hörde inte ett enda ackord, men ångrade mig inte förrän 2005. Det var då detta faktum gick upp för mig.

Kvällen igår på Cloettacenter ger jag en TJOCK femma, och introt men "Taxmannen" tillsammans med den relativt nya låten (oktober 2009) "Töntarna" var bland de grymmaste jag hört.

Topp tre - KENTalbum

1. Röd (2009)
2. Du & jag döden (2005)
3. Vapen & ammunition (2002)

patrik

2 kommentarer:

  1. Fan vad peppad jag är att se dom i sommar!

    Håller nästan med om albumlistan, förutom att Röd och Du och jag döden byter plats.

    SvaraRadera
  2. Kents bästa låt är tveklöst "FF"

    SvaraRadera