lördag 15 maj 2010

Musiksnurr - med niklas

Våra mödrars idol
Många av oss barn som växte upp på 70-talet växte även upp med mödrar som älskade Demis Roussos. Denne skäggprydde man som hade en röst som träffade hjärtan med otäck precision.

Demis, när han var på topp och hade många smälta hjärtan på sitt samvete. (Observera den kliniska likheten med Patrik...)

Är inte alldeles övertygad om att alla barn delade sina mödrars entusiasm över honom. Själv sa jag varken bu eller bä (okej ibland blev det nog lite buuäähhhh) utan sprang istället omkring med snickarbyxor och lekte livet. Och Demis var en del av den tiden. Min bror var något torrare bakom öronen och hade en del synpunkter...

Nu i vuxen ålder kan jag inte annat än dela våran mors smak. Demis levererar och han gör det med en sådan passion att det får vilken frukt som helst att vilja bli en passionsfrukt.

Demis ger mig fantastiska nostalgivibbar tillbaka till barndomen och får mig att minnas uppväxtåren i Tempohuset. År jag kommer minnas... Forever and ever...





niklas

3 kommentarer:

  1. Det var härliga tider det :-)

    Mor i huset

    SvaraRadera
  2. I like! :-)

    //Sofie

    SvaraRadera
  3. Ja, det finns inget annat att säga än att det är riktigt bra! :-)

    SvaraRadera